Blondinbella 2.0, Beauty Corner och svar på frågestund

2015-05-09  |   18:13  |   Okategoriserad

Jag har gått och blivit blondinbella 2.0, eller aa, lite mindre cash och inte så ”ståtlig” kanske. Asså jag vet inte vad som har hänt med mig men jag är fööör känslig. P-piller? Socionomprogrammet? Eller endats för att jag är tjej? Jag har typ tvångstankar att jag måste vara en hjälte, haha asså sjukaste och när jag inte utför en handling som, enligt mig, bör utföras så får jag ångest! Har denna vecka ex. agerat psykolog i tjejernas omklädningsrum, peppat en 12-åring och ingripit då en anorektiker på gymmet, bör, stängas av (enligt mig). Ni bah men vart är ellinor som stör sig? Gummor, den sidan är inte borta, haha! För det mesta blöder mitt hjärta men jag kan fortfarande flippa. Asså något jag stör mig på är fitnesstjejer- och killar som INTE är fitness men kallar sig för det. Vem gör ens det? När blev det fitness att gå upp 30 kg efter en tävling bara för att man är ”off”, skryter med hur mycket de böjer/pressar, couldn’t care less helt seriöst, och att nutella ska räknas som fitness, DET ÄR INTE FITNESS och hjälper dig inte att presters bättre ”det ger pump” man äter det för att det är GOTT, punkt slut, bortförklaringar. Hehe flipp!

Var förövrigt på salong Beauty Corner i veckan och fixade fransarna samt plockade och färgade ögonbrynen. Ni som känner mig vet att jag ALDRIG skulle promota ett märke/en tjänst som jag inte kan stå för. Roea på Salong Beauty Corner vet verkligen vad hon gör, magiska fingrar! Uppege mitt namn (Ellinor inte Absworth, haha) och få 200:- rabatt.

bild 2-9

Svar på frågor:

Har du några bra råd eller tips etc om man känner sig sjukt osäker och rädd etc speciellt på gymmet? Du verkar ha så himla bra självförtroende, har du mer eller mindre alltid haft det? Jag känner mig bara mesig och dum när jag tränar så svårt att hålla fokus och svårt att bara skita i allt och alla omkring.

Bra fråga tjejen, tror även att många tjejer/killar känner igen sig i din situation. Asså jag har alltid haft bra självförtroende, alltid varit störta clownen och inte haft överdrivet mycket komplex. I dagsläget är jag sjukt säker på mig själv, har hittat det liksom! Men självfallet har även jag varit osäker, speciellt i början av min ”gym-karriär”. Det enda jag visste var hur man satte på bandet samt hur man utförde en situps. Jag skulle rekommendera att dra till gymmet med en kompis som är rutinerad (billigare än att anställa en pt, dock bra om man har råd), gå på gym-intro (aldrig varit på ett sådant men antar att de går igenom alla maskiner), glo och ta efter andra på gymmet samt söka på nätet efter övningar! Och tro mig, FÅ personer fokuserar på andra medlemmar, vanligtvis är att man fokuserar på sin egen träning, hur man ser ut samt hur man uppfattas av andra!

Kära bloggdrottning (japp trots din underliga uppdatering) jag har en fråga som du bara måste svara på, å nej du har inget annat val!! Jag vill ju ha en sån grym röv som du besitter, men samtidigt vill jag ha synliga abs. Hur i H-vete ska det gå ihop!!?? När jag tänker på röven trycker jag så mycket mat jag bara kan (eller aa du fattar) men sen tänker jag på absen och då vill jag bara ställa mig på bandet och övergå till en kost med kaninmat och proteinpulver….typ. Undrar alltså hur man hittar den där fina balansen där man bygger stor röv men samtidigt ha låg fettprocent och synliga abs. PLEASE GURL HELP MEE. Hur käkar du för att lyckas liksom!!?

Haha hur go? Ja, det är väl alla tjejers dröm? typ! Tänkte dra en lite förenklad metod så att alla hänger med: hade rekommenderat hårt styrketräning (jag kör ben 2 gånger/vecka) samt ett överksott på ren mat för att kunna bygga upp en rumpa av muskler och inte endast av fett. Efter ett tag kan man ligga på ett underskott ätandes ungefär liknande mat, kanske ta några promenader och fortsätta med styrketräningen, detta kommer att bidra till att din muskel-rumpa är kvar, ett underskott gällande kosten i kombination med några promenader alternativt intervaller kommer att bidra till en minskad fett% = absen blir tydliga och som sagt, rumpan finns kvar! Myt: att magträning skulle framhäva absen. Kosten är allt! Självfallet kan man även köra mage för att  ”bygga upp” absen, stärka bålen samt träna obliques = magen kommer att se ut som en dröm när den är deffad! 

När och varför började du träna? Håller du på med några andra sporter/aktiviteter?

Jag har helt seriöst testat alla sporter, när jag var nio hittade jag dock innebandyn. Tränade innebandy tills för 4 år sedan då jag drog mitt korsband och började gymma istället då jag inte vågade spela igen. Dock har jag börjat igen och jag är kääääär i sporten!

Är du sponsrad av Celsius? Hur blev du det i sådana fall?

Ja det är jag, du kan säkerligen bli ambassadör genom att kontakta dem?

Hur gör du din vitchoklad- och kokosgröt? Ser riktigt gott ut!

Blandar havregryn och linfrön, blandar ner mitt dröm protein ”kokos och vitchoklad” från FA (säljs på Budo & Fitness) och toppar med jordnötssmör – crunchy.

Hur ofta och hur mkt kör du cardio nu för tiden? och ungefär hur många kcal/dag äter du?

Ingen cardio i dagsläget, ingen aning, räkar inte kcal – ointressant just nu!

Undrar även hur din kost såg ut under den tid du endast körde cardio och var tunnare. Åt du även mindre eller åt du ca samma mängd mat som du gör i dagsläget? Kram, du är förövrigt GRYM och jag dör för din inställning och dina grymma blogginlägg (saknar din braiga uppdatering dock)

Åt mindre, åt nästan inga kolhydrater – dumt! Tack för dina ord tjejen!

Är du nöjd med din kropp eller blir du aldrig nöjd?
Äger du mest träningskläder eller vanliga kläder?
Skulle du kunna visa lite outfits du använder när du inte tränar,
Typ festoutfits o så?
Kan du inte göra fler videoinlägg?

Jag är nöjd i dagsläget, självfallet kan man hänga upp sig över saker men vem pallar? Haha, fråga min mamma, hon vill slänga 1 träningsplagg/dag. Aa, mest träningskäder. Självfallet på båda frågorna!

bild 4-7bild 3-9bild 1-10bild 4-8bild 3-8

Frågestund och innebandy-skills

2015-05-01  |   11:02  |   Okategoriserad

Alltid lika stelt att starta ett blogginlägg! Idag är det dags för absworth att göra gbg-cup osäker, efter 4 träningar var jag visst redo att leverera lite succe-dribblingar, ass-tacklingar och kungliga mål MEN så fick jag inte mitt standard nr utan nr 8, man bah aa men okej, DÅ VET JAG, kan lika gärna skita i cupen (lite hets). Hade jag dock fått nummer 4 hade jag inte haft några förväntningar på mig själv. Tänkte dra en summering av nummer 4 men vill inte trycka ner numret, eller ska jag? Okej vi kör, nummer 4 enligt mig symboliserar en utfyllnadsperson. Man bidra liksom inte med något man står endast på planen och gör typ vågen efter matchen, haha sorry! Jag kommer säkerligen att få frågan, vad är du för spelare? Nej, jag har inte en waisttrainer på mig, dricker detox-te mellan byterna och snapchattar på plan (…där jag även lägger till min löp-hastighet). Jag springer mer som en häst (på tå), svettas sönder och går in för det. Asså klockan är 10:08 och jag är taggad. Lite hets men aa, har liksom inte spelat på 5 år så det kommer ju bli endel bortförklaringar på klubban och speciellt golvet, åh, palla parkett! Nä nu ska jag äta min vitchoklad-och kokosgröt med ”en sked” jordnötssmör, väger ej, utan kör ögonmått ;) lägger man till kaffe med mjölk, geordie shore och en säng så blir det en succe-morgon! Tycker ni att jag uppdaterar för lte så följ mig på instagram: @absworth där jag uppdaterar varje dag! Tänkte förövrigt dra igång en frågestund då jag har fått mycket nya läsare. Väljer ut 20 frågor att svara på till nästa vecka, fråga på, allt mellan himmel och jord (i detta inlägget). 

bild 4-7

bild 2-8

bild 3-7

bild 1-8

I’m back bitches

2015-04-23  |   21:57  |   Okategoriserad

Hallå bloggen, nu är bloggdrottningen tillbaka! Asså skämtar inte, gått i skolan i typ 2 månader och min kropp har typ kollapsat, jag har gått in i väggen (lite hets) och har sjukaste magkatarren vilket förövrigt bidrog till att jag inte kunde äta en sjukt kunglig frukost i Malmö utan fick nöja mig med, asså (låt mig ta en stund för återhämtning…) NATURELL YOGHURT, vem äter ens det? Har precis sprungit 8 km samtidigt som jag kollade på ex on the beach sverige = nackspärr och typ lite ”WTF” tankar. Tror dock att jag och sara hade bondat bra, både är (okej lugn nu ellinor) sköna och har fult hår, haha! Vet inte hur många gånger jag säger ”OMG”, ”asså seriöst” eller ”WTF” för mig själv/dag (…alla ord måste man säga långsamt för man dör inombords på riktigt). Min träning har flytit på men ni som följer mig på instagram (@absworth) har säkerligen sett att jag har haft cafe-turne, haha asså spelar över ”då blir det 154:- där för din torra, glutenfria, frysta brödbit”. Under min cafe-turne bestående utav x antal frapinos samt kaffe to go har jag även haft sjukaste tentaperioden i skönaste värmen (KUL!), ätit på restaurang med mina babes, fått färg plus gulare hår, mer former (hahaha), tränat, jobbat och ordnat överraskningsfest. Nu hinner jag dock med bloggen igen, älskar att skriva av mig här. Har tänkt på en grej, är det bara jag som typ blir besviken när jag kläcker sjukaste skämtet i fel läge, med läge menar jag typ framför mamma eller när endast 1 av 5 hör. Man ba ska jag säga om det (ja, heter man ellinor så gör man det) och så blir det halvdåligt och den som redan har hört det en gång tänker typ: ”WTF” haha, vilket dilemma!

 

bild 1-6bild 1-7bild 2-6bild 2-7bild 2-5bild 3-6bild 4-6

bild 1-5

Behöver dissa lite

2015-04-08  |   12:25  |   Okategoriserad

Har försökt att hålla bloggen hyfsat fri från vad jag tycker och tänker då det skapar otroligt mycket drama, dock får jag oftast kommentarer så som ”du säger det som alla andra tycker men inte vågar säga!” vilket, jag själv, anser att jag gör! Ta mitt exempel med en gnutta (fulaste ordet?) humor: en sak som jag har tänkt på är hur tjejer handlar samt beter sig i diverse situationer samt hur långt de är villiga att gå endast för att det ska gynna dem själva (…eller förstöra för andra?) ett tydligt exempel kan vara detta: jag har kille, alla på gymmet vet att han är min, eller aa han har valt att endast träffa mig vilket inprincip innebär att jag äger honom, haha. Trots detta ska tjejer hålla på (ge mig 10 sekunders återhämtning) asså vad är det med att dessa specifika tjejer ska fråga killen hur länge han ska köra på den aktuella, trumvirvel, bröstövningen (what?) och sedan tillägga, hur gör man? eller dra in sina tights så långt in i röven att den delar sig plus att tjejen i fråga bär en minimal tröja med det töntigaste trycket i världen ”i squat” man ba give me a brake? eller varför inte sitta på en cykel vid ingången med utsläppt hår, utan motstånd och typ ersätta romerna på gatan och slänga fram ett hej till varje kille som kommer in? eller varför inte komma till gymmet och köra en övning, ”texta” lite, och sedan spendera sin tid PÅ benpressen för att killarna vill verka macho? Jag är på gymmet för att bygga röv (…är bara ärlig) jag behöver spänna röven så att celluliterna kommer fram och så att röven åker in i ryggen, snyggt? haha nej, plus att jag behöver svälja mitt eget svett och där står du och gör raka marklyft med 3kg precis framför vikterna, du ska säkerligen tävla i bikinifitness, bli kostrådgivare och bakar solros-protein-kakor varje dag samt exprimenterar med olika frön. ”Nä men ska man inte göra en kokos, äpple samt pumpakärnsgröt (aa fast det är ju ingen gröt för det är chia) med en touch av pistagenötter med karameliserade (delade) aprikoser toppat med hempprotein, chilichoklad (utan kcal såklart), egengjord kanel och soyamjölk” aa men ni vet, ”slängde ihop en enkel frukost bara och glömde även säga att jag tror att jag är känslig för gluten, lakos, bröd, chips, godis” osv aa, eller så har ni tappat det? Låt mina havregryn vara, är ni inte allergiska spenderar ni bara onödigt mycket pengar på produkter som inte kommer att gynna er ändå! Känsliga/allerigiska = jag förstår, trend = dra, haha! ;)

Här är lite bilder från helgen: bild 5-2bild 1-4

bild 2-4bild 3-4bild 4-4

i woke up like this = fitness-strejk

2015-03-22  |   17:17  |   Okategoriserad

Visste inte om jag fick blogga nu till helgen när maten har varit kaos för jag tillhör ju ändå kategorin ”FITNESS”! Dock har aldrig kyckling som smakar levande eller mjöligt casein varit min grej, har DOCK hittat ett nytt kosttillskottmärke som jag dör för, var på ett spännande möte i fredags, mer om detta nästa vecka här på bloggen! Som kanske alla vet (för att jag la upp en bild på insta eller för att fb påminner alla) fyllde jag år i fredags, woop woop, 23 år = första dagen jag sa något inför alla på föreläsningen (HAHAHA kände mig vuxen och odödlig). Aa men ni fattar man måste vara odödlig för annars hatar människor sönder en och man typ: nä man jag ska vara ”lagom” som alla andra, NEJ, så ska jag aldrig bli! I fredags körde jag ben, ni ba: eh som alltid? nej, jag kör andra muskelgrupper med men publicerar bara bilder efter ett benpass då jag kan zoma in min röv och få dubbelt så mycket likes, fattar ni? Lite hets men aa. Efter att ha tryckt i mig min glamorösa sötpotatis med torrlagd lax typ så var det dags för bio där jag befann mig i ett mörkt rum och ”i smyg” kunde trycka en stor cola zero, en kartong (?) sourcream snacks och några kinder maxi, dör ju. Filmen sög mne vad gör det, man är ju där för snacks?

På lördagen begav jag mig ut för en kaffepromenad med min favorit, hem för frukost, till gymmet för ett magpass (laddade upp med dubbelnougat och en celsius, aa men då får man nog abs – ändå balans). Tillbaka för att äta hemmagjorda hamburgare med sötpotatispommes (låt oss ta en tyst minut och känns dröm-i-mun-känslan). Efter ytterligare 2 h mötte jag upp min familj för middag på stan, ovanligt att vi hamnade på The Barn och ytterligare en hamburgare dödades i min mun DOCK glömde jag beställa med glutenfritt bröd KAOS! Har inte fuskat/failat på as länge så aa idag har jag kramp i magen, äh värt det kanske? Sedan var det dags för oss att besöka 4-gott och rensa gbg på godis och bege oss hem igen för gladiatorerna (asså största tönten är jag). Fick min favoritparfym gånger 2 ”black opium” samt pengar för att köpa ett par feta inneskor, nöjd tjej!

Idag var jag på brunch på Ritz i gbg och tja, drömmarnas-dröm! Rensade hela buffen, dock är jag inte så förtjust i mat där man spelar över typ: ”inbakad lax på én bädd av haricoverts toppat med krossade timjanblad och sprängda dill-rötter” aa men ni fattar, ge mig en macka med fet ost och jag är glad! Nu är jag hemma och tillbaka till verkligheten, i dag ska jag plugga samt förbereda mig inför veckan – på måndag är jag (trumvirvel) ledig, haha jobbigt! Ska fixa fransarna på bästa salong beauty corner som inför påsk har diverse erbjudanden, kika in på http://www.bcorner.se för mer info. Så nöjd att jag började med fransförlängning, slipper sminka mig ( ”i woke up like this”-känslan, haha) och man får en mer intensiv blick med fylliga och mörkare fransar, boka Roea för bäst resultat! Äh dags att äta pappas ”fitness-köttgryta”, ändå protein samt ladda upp inför en tvärtråkig kväll med plugg och kanske en apelsin, måste ju unna mig!bild 5

bild 1-3bild 2bild 3bild 4bild 1-2bild 3-2bild 4-2bild 2-3bild 3-3bild 4-3

Tjej-pod och livliga tankar

2015-03-13  |   09:59  |   Okategoriserad

Tja bloggen! Älskar förövrigt att man alltid inleder sina inlägg med att fråga hur sin glömda, ouppdaterade, ouppskattade samt oprioriterade blogg mår, för inte fan kan den må bra? Lite överdrivet kanske för den är ju min bebis men aa, ni fattar! Har förövrigt tankar på att starta en tjej-podcast med min skönhetsbrud från salongen där jag fixar mina fransar! La upp frågan på instagram (@absworth) om detta eventuellt skulle vara najs och fick sjukt bra feedback! Tanken är alltså att vi ska ta upp saker som tjejer undrar/tycker men som de inte vågar prata om, träning, killar, mat, rumpor (haha) samt skitsnack och skvaller! Sitter i skrivande stund och dricker kaffe, helt seriöst har suttit ute i solen totalt 2 timmar denna veckan och jag tycker faktiskt att jag har fått liiiiite färg, dock är alla haters eller allmänt ärliga och ba: nej! Dödar mina positiva tankar direkt! Hur skönt väder är det inte? ÄLSKAR det! I dagläget fokuserar jag mycket på skolan, tränar inte lika strikt med morgoncardio osv (…men fortfarande 2 benpass i veckan vilket är det viktigaste, haha), äter nyttigt men inte efter ett strukturerat schema samt njuter lite lätt av det liv jag har! Har diverse projekt på g, ska bli spännande att presentera dessa för er snarast! Nä nu ska jag äta frukost, hm vitchoklad samt kokosgröt med jordnötssmör eller äggröra plus riskakor med smör? Eller båda? ;)

bild 2bild 1bild 3bild 4bild 1-2bild 2bild 3bild 4

Hur jag fick rumpa

2015-03-01  |   19:48  |   Okategoriserad

Hej Ellinor!!! Förlåt för att jag är en stalker (känns som att jag likear ALLT du lägger upp på insta? pinsamt), men jag är verkligen såååå nyfiken på hur din kost sett ut de senaste åren. Jag har följt dig typ sedan innan du började bulken och styrketräningen och sådär. Hur gjorde du för att gå upp i vikt och bygga upp din kropp på ett så jävla grymt sätt? Vad är dina största förändringar rent kostmässigt du gjort om man jämför med innan (från back in the day när du vägde 55 och körde cardio-bilderna på instagram) och hur du käkar idag? Var det att du bulkade som gjorde allt? Sorry för tusen frågor men jag är som sagt såååå nyfiken på hur du gjorde! Du är så jävla grym!

Först och främst, tack tjejen, asså hur go? haha! Förr körde jag endast cardio, dels beroende på att jag inte hade den kunskap som man bör ha för att utföra diverse övningar i gymmet, dels för att jag älskade att springa men även för att jag trodde, som alla andra nybörjare, att jag skulle bli fetaste gladiatorn om jag skulle börja köra styka och trappa ner på min cardio. Har aldrig haft några ätstörningar utan åt mina standard-mackor på kvällen med mycket smör och ost (alltid varit en favorit, haha) men om man springer ca 1 mil/dag så går man ner i vikt och blir relativt tunn. Hade, sedan innan, problem med knät så att springa påpass mycket som jag gjorde under mina första månader på gymmet var inte hållbart plus att jag ville få rumpa ;) Bestämde mig för att lägga ner all cardio och endast köra styka (haha alltid allt eller inget) det sög i början då jag inte ansåg att ett styrkepass var lika utmattande som ett cardiopass, men efter ca 1-2 månader var jag fast! Hur fan hade jag kunnat missa ett benpass? Åt som en gris i 1 år och var på ”ständig bulk”. Inte clean bulk som alla andra utan körde husmanskost, grötfrulle, lax och potatismot, ja, det som serverades plus tung träning på gymmet. Nu, när jag har gainat ca 10 kg, har jag en väldigt balanserad livsstil, tränar och äter det jag vill, dock äter jag matlådor på veckodagarna plus lite småköp som nötter osv men lyxar till det på helgerna. Kombinerar styrka med cardio och trivs jättebra med allt kring kost och träning i dagsläget. Här har ni en före/efterbild:

bild-10

 

Crazyupplägg och sockersug

2015-02-22  |   20:00  |   Okategoriserad

Jag klarade min sockerutmaning och nu ligger jag i sängen med världens sockerchock (?) …för självfallet kunde det inte gå en enda dag över 3 veckor, haha! Sorry för dålig uppdatering, har mycket i skolan i dagsläget och måste spara mina kungliga texter och mitt crazy-ordförråd till min hemtenta! ;) följ mig på Instagram: absworth där jag uppdaterar varje dag!

Var på 50 shades of grey i fredags och vet ni vad? Den sög, grät typ de sista 10 minuterna dock men innan dess, ååååh långtråkigt (…godiset räddade mig igen) och i lördags var jag i Danmark på en liten mysig ”utflykt”! Uppskattar verkligen tiden jag får spendera med min familj plus en del utvalda ;) träningen då, jo den flyter på, dock skadat knät en aning så måste lägga om mitt upplägg lite, men vill verkligen köra ben 2 gånger/vecka och få in lite löpning, suger ju (vilka problem
Jag har). Gjorde förövrigt lax och rotfrukter i ugn som veckans matlådor, asgott! …och nu kom jag även på hur sjukt osammanhängande detta inlägget blev, haha döööör!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

stats