Sexig outfit och mina åsikter

2014-11-18  |   08:57  |   Okategoriserad

Asså jag är fett chill, bryr mig inte så mycket om vad folk tycker och tänker om mig MEN något jag kan flippa på är människor som hånar mina val när de inte är bättre själva! Asså no offence men anorektiska tjejer som driver om att jag äter fel/lite, give me a brake? Bara för att jag lägger upp en smoothie och ett ägg så betyder inte detta att det är min totala föda på hela dagen, att JAG äter nyttigt sticker sjukt mycket i dessa personers ögon! Jag är nog den mest ”chilla” människan med den skönaste inställningen på Instagram när det kommer till kost (förstå mig rätt, är inte så egenkär som det låter) så snälla, låt mig äta mina ägg, min smaklösa sallad och torr kyckling för målet efter kommer med all säkerhet att vara lyx!

Klockan är förövrigt 08:30 och jag står på bandet och gör min morgoncardio (OMG hon vill bli smal, neeeesh) tanken är att få in 4 morgonpromenader denna veckan plus 2 benpass, 1 överkroppspass och ett intervallpass, succé ju! Kör alltid mina promenader i kompressionsstrumpor = känner mig inte lika sliten, slipper kramper i vaderna och återhämtningen är verkligen bättre, kan köra långdistans och gå en morgonpromenad dagen efter utan minsta känningar! Tycker det är fett fräscht med, lite halv sexigt haha!

IMG_5028.JPG

IMG_5027-0.JPG

IMG_5031.JPG

Håravfall och nutellaöverdos

2014-11-16  |   12:05  |   Okategoriserad

A men tjaaa, en vecka senare, ni bah ”ha deee ellinor” haha! Har faktiskt prioriterat lite mycket viktigare saker denna veckan men nu är jag tillbaka på heltid, no life? Håller på att bygga om på bloggen, förnya och fräscha upp liksom! Vad har hänt i mitt ”spännande liv då?” Nja asså har tagit ut mitt löshår och klippt av allt, HALLÅ FRIHET, dock fett tunt och lite gult, en ljusare färg och vi är där! Ser lite äldre och stelare ut, eh! Hade löshåret i 2 mån men helt seriöst, aldrig igen! Jag vet SKIT snyggt och allt men snälla, tvätta håret 1 gång/v passar inte mig! Va som att ta hand om en hundvalp = konstant jobb! Dock hade jag behövt tips på bra produkter för att ”återställa håret” har som sagt blivit tunt, slitet och aa, tips? Sedan har jag tränat, varit ute och käkat, fikat, jobbat, shoppat och igår lagade vi hemmagjorda hamburgare, friterad sötpotatis, kokosbollar och nutellacheesecake – döööda mig vad gott! Blev dock ”full i magen” redan efter 1 1/2 hamburgare (gjorde de as tjocka) dock hann jag trycka i mig cheesecake innan systemet la av och jag däckade fint! Nu står jag på bandet, dricker Celsius och tänker på min cheesecake som hänger i skåpet så länge, palla fettfri efterrätt liksom! Har lite planer på att ge mig in på en så kallad ”clean period” där jag tar tag i kosten till 100%, pallar man? Haha. Så sjukt dålig disciplin men utmaningar är ju alltid bra! Vi får väl se…

IMG_4932.JPG

IMG_4934.JPG

IMG_4933.JPG

IMG_4931.JPG

IMG_4935.JPG

Kopiera mitt benpass

2014-11-08  |   14:56  |   Okategoriserad

Vaknade upp sjuk igår, okej jag är fett klen och tror typ att jag ska dö när jag är sjuk, ger upp livet och trycker godis, eeeh lite hets men aa. Vaknade, gick och handlade baguetter som käkades varma framför bb, mys? ja! bb = big brother för er som ej är så besatta som mig! När klockan hade blivit 14:00 tog jag tag i mitt liv, gick återigen till affären och köpte apelsin, ingefära, glutamin, godis hehe och gick hem – tryckte i mig allt och dog i sängen hela kvällen: effektiv fredag, eh! Vaknade dock upp halv frisk idag, fett skumt då jag alltid ligger hemma sjuk i 1 vecka när jag väl känner av de första symptomen som förövrigt är: varm bakom ögonen, haha! Ajah bara att tacka, fortsätta döda sig själv med ingefära, citron, vitaminer samt äta och sova ordentligt, bangar även gymmet idag, lite skönt ändå, omotiverande att köra själv i ett tomt gym!

Förövrigt så är det många tjejer (och kanske killar?) som har undrat hur ett standard-rumppass ser ut för mig! Jag kör alltid 2 pass/vecka, det ena är lite tyngre och på det andra ligger fokus mer på att få pump! Jag startar mina pass med att gå på bandet i uppförsbacke, kör standard utfall på låg fart samt utfall med kick/spark, därefter kör jag 3 set med knäböj utan vikter för att värma upp knäna (kör även tiger balsam då jag har problem-knän). Böjer inte endast utan går ner och spänner rumpan hela vägen upp (relativt långsamt), svårt att förklara men kör du mycket ben så förstår du när du får muskelkontakt! Exempel på övningar och hur jag lägger upp passet:

1. Djupa knäböj: ca 4-5 set 10-8 reps, höjer och sänker vikter men startar alltid på 10kg/sida!

2. Gående utfall med vikt ca 10 kg samt utan och med kick. Här kör jag en liten twist, ett set ser ni nedan, upprepar 3 gånger och avslutar även passet med denna övning, då ca 2 set.

  • Ca 12 steg med 10 kg
  • Ca 12 steg utan vikt (standard utfall)
  • Ca 12 steg utan vikt (utfall med spark bakåt)

 

3. Maskinen där man kör insida och utsida lår = jag sitter ej utan står i 90 grader 10 reps på max vikt! Sätter mig sedan ner, lättar på vikterna och kör 20 reps för pump = denna bränner som in i helvete! 5 set på denna = döden!

4. Raka marklyft i smithmaskinen ståendes på en steppbräda för att komma ner djupare! Tänk på att inte ha genomskinliga byxor här, haha! Kör 3 set ca 10-8 reps beroende på vikt! Brukar köra 20/sida

5. Direkt till liggande lårcurl, snabbt upp och håller emot på tillbaka vägen, detta är VIKTIGT! 3 set, 10 reps

6. Benpress i chinsmaskinen, jag lägger ena knät på plattan högst upp för bättre kontakt i ”rumpdelen” jag jobbar med, stå med det andra benet på plattan närmast det vilande benet! Kör ca 10 reps, ställ dig sedan upp (på plattan under) och vrid foten så att du inte står rakt utan foten ska peka andra hållet, aaaaaah fett svårt att förklara men aa) upprepa ca 8 gånger och byt sedan ben! 3 set

7. Sumosquats och benlyft liggandes på en bänk, ingen vila utan 3 varv gånger 10 reps på vardera övning! Sumosquatsen ska utföras med en tung kettlebell ca 32 kg och vardera fot på en steppbräda för att komma ner djupare och glöm ej att knipa rumpan när du utför samtliga övningar! (denna hoppar jag över ibland).

8. Benspark eller ”glute cable kickbacks” om man ska vara cool. 3 set och jag börjar alltid räkna reps när det tar (ca 15), håller i ca 2 sek i läget där jag spänner rumpan!

9. Sista övningen är höftlyft i lårcurlen (mjukare än att köra med en stång) kör 10 reps, 3 set och även här håller jag i ca 2 sek i läget där jag spänner rumpan!

Sorry om jag är otydlig, men fett svårt att förklara exakt hur jag gör, ni får boka PT-pass med mig istället! ;)

 

IMG_4317.JPGIMG_4318.JPG

IMG_4319.JPG

IMG_4320.JPG

IMG_4321.JPG

Påfyllning = kung för en dag

2014-11-02  |   14:39  |   Okategoriserad

Har precis avslutar ett sånt där kungligt pass som man typ levererar 1 gång/år, ah lite hets men aa! Genomförd mitt första ryggpass på evigheter, aa men ni vet fuckad bakom skulderbladen = ha deeee ryggträning! Avslutade även passet med 40 min cardio = standard intervaller, intervaller och pw i uppförsbacke plus fågelgång, aa när man går för fort för sitt eget bästa vilket bidrar till att man putar med röven och armarna flaxar, hajar ni? OCH (tro det eller ej) det var inte slut där, nejnej: 2, ja ni hörde rätt 2 (!!!) magövningar blev det med, HATAR att köra mage, alltså verkligen hatar! Då kanske ni tänker ”åh alla ellinors pass är så bra” nä det ska jag säga er, det stämmer ej! Tråkigt nog fick jag till ett kungligt pass för att jag fyllde på som en kung igår: pizza, godis och chips! Hatar att man inte alltid har denna energi på sina pass, fatta vilken gudinna jag hade blivit, haha! Antingen bulkar man och får till drömpass eller deffar och är seg, ajaaaah! Denna veckan fick jag iaf till 6 pass vilket var enligt planerna, nu ska jag bara justera kosten lite (man kan ju inte alltid leva som en king) så är vi förhoppningsvis hemma snart! Ska dra mig hemåt nu och tillaga sötpotatis och kyckling som kommer att bli veckans matlådor, omnomnom!

IMG_3971-0.JPG

IMG_3979-0.JPG

IMG_3968-0.JPG

IMG_3972-0.JPG

Rump-mat och köldskadad

2014-10-26  |   13:14  |   Okategoriserad

Avslutade min kväll i förrgår med ett pump-i-rump-pass, aa låter lite oklart men hela upplägget innebär att man kör rumpövningar som ger pump och passet är ej uppbyggt av tunga basövningar (mer gay varianter)! Kör alltid ett tungt pass och ett mer pump-pass/vecka!

Iaf efter att ha tvettats sönder begav jag mig hemåt, nä men självklart ska det vara världens blåst och ösregn, hallå köldskadad och självförvållad (?) sjukdom typ! Förlorade säkerligen x antal fransar och några slingor extensions när jag, kämpade för mitt liv (lite hets kanske)! Väl hemma dog jag frys-döden, slängde jag av mig mina träningskläder (+15 på detta inlägg nu) och hoppade in i duschen! Nä men då finns det bara duschtvål som kyler, KUL!

Igår jobbade jag förövrigt till 16:00 (ahaaaa?) och mötte sedan upp roea (som fixar mina fransar) för middag på stan! Vi gick till ett fett ställe med dröm-hamburgare (fanns glutenfritt bröd yeeees!) och sötpotatispommes, asså ska jag behöva dö? Fett gott! Hade vilodag igår

…och även idag, ibland pallar man ba inte! Dock gick jag en promenad på ca 6 km för att handla sötpotatis, rosmarin, kyckling samt färsk broccoli = veckans matlådor kommer att bestå av bl.a. kyckling, lax/torsk, ris, grönsaker, sötpotatis med olivolja och färsk broccoli (ska testa och se om jag äntligen kan bli fitness på riktigt), succé!

IMG_3609.JPG

IMG_3608.JPG

IMG_3607.JPG

IMG_3603.JPG

Vuxen-abs och besatthet

2014-10-23  |   18:25  |   Okategoriserad

Efter helgens så kallade ”man lever bara en gång”-diet kan man ju säga att mina glykogendepåer var sprängfyllda! Efter jobbet körde jag 10 km löpning och avslutade med gomiddag framför paradise hotel, typ tja dröm måndag? Jobbade gjorde jag med, hallå vuxenpoäng! Har nästan kommit fram till vad jag vill plugga till nu och i januari ska jag även börja ta mitt körkort (samtidigt som min bror, haha) jag vet, jag chillar på livet (lite hets, är ju inget problembarn)! Men innan vi går in på de tunga grejerna så ska jag beta av små ”måsten” som man typ aldrig har tid med: som att ex. gå på massage och fixa min rygg, svimmar ju (typ) om jag kör cross/sittande rodd osv, något jävligt bakom skulderbladen!

Har förövrigt blivit besatt av bönpasta, lär äta det tills jag spyr på det och aldrig kan äta det igen, liiite så jag funkar! ;) så aa därför är det nu dags för lunch som (chockerande nog) består utav bönpasta, gurka och lax, omnomnom! Ha deeee

IMG_3385.JPG

IMG_3384.JPG

IMG_3383.JPG

IMG_3386.JPG

Kritik från coachen

2014-10-18  |   13:37  |   Okategoriserad

Tja bloggen, har fått kritik från min blogg-coach = pappa (haha japp) att bloggen uppdateras för sällan, bäst att lyssna för annars kanske man måste börja betala mobilräkningen och sånt trams (lite hets)!

Sitter på tåget och äter vitchoklad med chokladmousse i, tja, 6 bitar (lite för mig) räckte, mäktig asså! Nu kommer folk typ: ” vit choklad är inte choklad utan socker och fett + att det räcker med en bit mörk choklad” klart som fan att det gör det, smakar ju skit! Ajah, har iaf varit hos beauty corner och fixat fransarna samt färgat mina bryn, snacka om att få det där omtalade suget i blicken, jääääh! Var även och fixade mina naglar där tidigare i veckan (hos en ny tjej), lika crazy som mig gällande naglar = succé och fett resultat! Idag väntar även ett benpass med tjocktröja = dricker mitt eget svett = ofrivillig påfyllning av saltvatten = binder vätska = fyllig röv = bra pass, eller? ;)  sedan blir det bara massa mys och chill hela kvällen, det jag är bäst på!

IMG_3284.JPG

IMG_3285.JPG

IMG_3287.JPG

Fetast och skönast i gbg, 5/5 bah

2014-10-11  |   21:26  |   Okategoriserad

Från igår: Trodde aldrig att jag skulle säga detta men jag har precis avnjutit en LUGN promenad (ingen hets pw à la fitness-besatta-b-rudar) på ca 10 km och dessutom på en jävligt dålig tid! Syftet med promenaden var ju dock helt genial! Jag gick till maxi för att köpa mat och godis till min cheatday som jag faktiskt har just nu! Skönt att kunna trycka i sig lite nougat efter 7 km aa men vafan man va ju sliten ;) blev förövrigt pasta, fet jävla créme fraiche (våga vägra sura kvargsåser) och till detta ska jag lösa lite smörstekta champinjoner och kalkon = gegga ihop allt = absworth krämiga kalkonpasta som förövrigt ska ätas med ungsvarma minibaguetter med mycket smör och en onyttig korv, hejdå 5% nötfärs! BOOOOM! Hur gott? Hoppas er broccoli smakar, mohaha! Fyllde även på med 2 lådor bönpasta, asså sjukt perfekt inför veckan: glutenfri, lite kolhydrater och rik på protein. Smakar även som vanlig pasta = perfekt för oss som dör för pasta! Asså detta inlägget blev lite fetto men ajah, nu ska jag iaf laga lunch och kolla bb, lätt liv!

Idag: vaknade upp (mätt hehe), tryckte i mig prottegröt och min standard bönpasta-lunch (lite senare då såklart) och begav mig sedan till gymmet för ett benpass! Svettig, irriterad (hatar peddo-killar som glor) och skakis begav jag mig hem för att fylla på med kolhydrater och nada protein, haha eh! Begav mig sedan in till stan för att möta upp elin och virre (bästa tjejerna) för lite gottig (fulaste ordet?) fika, skratt och skitsnack, hur skönt? Nu är jag förövrigt påväg hem ”OOOOKKKKEEEJ”, känner lite i halsen, FAN heller, VÄGRAR att bli sjuk! Ofta ni bryr er men aaah, ha deeeeee!

IMG_2928-1.JPG

IMG_2937.JPG

IMG_2931-0.JPG

IMG_2927-1.JPG

IMG_2938.JPG

IMG_2930-0.JPG

IMG_2929-0.JPG

stats