Baby-absworth, cheatday-måsten och tävling

- 2014-08-30 -

Nu har jag äntligen fått tillbaka min mobil = blogg/inta-hetsen kan börja, typ! Vadå typ? Alla bah: sluta bombaaaa! Är påväg till gymmet och ser ut som en jättebebis i en sån där bebis-dräkt, hallå helgrått (just say’in) och med fet musik i lurarna, hejdå sean kingston och välkommen garrix, avicii och hela mitt crew! Dock är mobilen uppdaterad och jag är blond, eller förlåt jag försökte bli blond = ananas cocktail! Förövrigt så är det nu dags för den otroligt otippade lördags-cardion på min cheatday, dock har denna veckan varit lite kaos kost och träningsmässigt = straffar mig själv, haha! En kall Celsius gör det dock värt besväret – att ta sig genom regn, tuffa vindar osv (överdriver delux) för att slutligen befinna sig på standard-gymmet ”japp du ser rätt, det är hon igen”, ta några selfies, sätta upp håret och försöka få med bebis-håren längst fram som förövrigt gick av vid blekningen JAG ORKAR INTE, ser ut som ett jävla hårparty vid pannan!

Detta har jag förövrigt tänkt att trycka i mig idag:
1. Varma och färskgräddade (no shit att de är varma) baguetter med föööör mycket smör, ost och kanske några gurkslizez – får se om man pallar vara så nyttig? Kanske ett, två eller tre glas oboy till detta, ja men det låter väl föööör trevligt!
2. Daimglass, ska jag behöva dö matdöden? Det absolut bästa som finns!
3. …och typ allt annat med socker, he-he!

Håller förövrigt en fett kunglig tävling på instagram där ni kan vinna mina favoritprodukter till ett värda av ca 5000:- hur najs? Kläder, kosttillskott, questbars osv japp allt som standard-fitness-bruden dör för! Kika in för att läsa mer: @absworth

IMG_0381.JPG

IMG_0380.JPG

IMG_0382.JPG

Tisdags-adhd och kostupplägg

- 2014-08-19 -

Asså jag skämtar inte när jag säger att ”allt händer mig”. Blir inte ens förvånad om något händer/går fel längre, tar ett andetag och typ ”aa men det är klart”! Nu var det ca 2 veckor sedan jag lämnade in min mobil och jag har fortfarande inte fått något besked. Ringer tele2, försäkringsbolaget osv och ingen vet någonting, nä men okej, mobilen är glömd och alla skiter i att jag är instagram-besatt och bloggare, hallå liksom (haha hets)! Jag har seriöst varit UTAN MOBIL i 2 veckor, inte ens haft en lånemobil (hade bara krossat den och låtit den dö långsamt av absworth-standard-svettdränkning) så aa från mobil 24/7 till typ en gammal ipod med lite fattiga spel och 7 gamla låtar! Jag behöver ju fet musik när jag kör ben, springer och ska äga gymmet, inget lamt skit-dunk

 bild 2-9bild-71798580_10152183593719833_2061683927157157021_n

Igår körde jag förövrigt morgoncardio: 30 min intervaller (4 min löpning, 2 min gå gånger 4 varv) och 30 min cross (kan typ bara köra detta på måndagar då jag fortfarande är mätt sen helgens frosseri, annars dör jag av hunger under dagens gång, haha). Avslutade även kvällen med ett fett benpass, fick träningsvärk under passets gång, DET är lyckat! Har lagt om kosten denna veckan, försöker att variera för att inte vänja kroppen så aa, veckans meny består bla utav min standard frulle: havregrynsgröt, valnötter, isolate och casein + kaffe/celsius, kvarg till mellanmål, kyckling, riskakor, nötfärs mer casein och isolate samt massa kryddor för att döda maten, haha! Väldigt enkelt och jag älskade min söndag: endast köttfärs och kyckling att fixa! Alla bah: ”men broccoli då? alla som är fitness äter ju broccoli!” Aa det är fan så, fast nä, hatar broccoli och det blir inget med det, hellre matlådor med endast beiga saker än kvistar i maten ;)

Idag står endast långdistans-cardio på schemat, blir en löprunda senare ikväll, men först lite upplägg, bloggfix samt boka frisörtid då jag behöver bli blond, palla vara gul/orange/brun/grå/ljus, dock är håret förjävla slitet men det bör gå! Har ni några tips på bra hårvårdsprodukter? Funderar även på att klippa av det till axlarna, vad tror ni? Blont kort liksom, hur fräscht? Nä nu ska jag äta kycklingröra på riskakor, omnomnooom! Längtar redan till min cheatday på lördag, haha! #tjockpåinsidan

Utskälld, baguett-överdos och agent 023

- 2014-08-18 -

Från i lördags: Asså klockan är efter 11 och det känns som att allt har hänt idag! Vaknade 07:15 (pigg!) la in en celsius i frysen och tänkte ta en pw, däckade till 9 (sparade mitt fett), käkade min cheatmeal-frulle: vita glutenfria mini-baguetter (hallå världens längsta ord) med kalkon, smör, ost samt två 2 stora glas oboy, asså helt seriöst KUNGLIGASTE målet ever, dör för bröd! Drog ner till tåget för att jobba till 15 på budo & fitness, sätter mig ner och lägger försiktigt upp min fot på ena sätet för att knyta min sko (skadat foten så måste lägga den högt för att kunna knyta). Helt plötsligt hör jag ”Man lägger väl inte upp fötterna på sätet, gör du det hemma eller?” jag ber snabbt om ursäkt men nä, mannen fortsätter ”vad är det med dagens ungdomar? (tack för den ändå) har dina föräldrar inte lärt dig någonting eller? är du helt borta?” asså, luuuugn nu låtsaspolis, för det första, blanda inte in mina föräldrar, de är världens finaste och har uppfostrat mig extremt bra! Påväg ut ur tåget, puttar en pundare bort mig för att gå före till ingången, en tant kollar på mig, skakar på huvudet mot mig och självklart svarar jag henne med en skakning 2.0, haha! Jag fortsätter till jobbet, pundaren går framför mig, snor en dricka på subway, jag går efter och leker agent (skulle ju ändå den vägen), han blir så nervös att han börjar sprnga, hahaha dör! Köpte en kaffe och nu sitter jag slutligen på jobbet och levererar! Senare idag väntar nagelfix, kanske lisebeg, ett givet besök på 4-gott och andra matställen, mmmmm hetsa! Frågan är ju dock varför jag dricker black line eaa + leucin + glutamin med sugrör på min ätardag? Fitness-besatthet, haha nä men man vill ju inte bli sjuk! Kan starkt rekommendera vårt nya eaa, dööööör, blue raspberry omnomnom!

superhjälte VS mörbultad snigel

- 2014-08-15 -

Måndagens känsla: va fett fylld (?) med energi/mat innan dagens morgoncardio, blev 30 min löpning – toa – 30 min cross, bam bam baaam liksom, frågor på det? Känns alltid så jävla lätt på en måndag man bah ”jag är odödlig” och på tisdagen typ: ”skjut mig, när är det helg?”

…japp, precis så jag känner idag! Tror att jag börjar bli sjuk, känner mig febrig och utmattad = min standard-start på min standard-sjukdom som alltid varar i 1 v. Igår levererade jag dock milen på ca 56 min alla ba: ”buuuuuu” men jag har inte sprungit på ett bra tag, har skadat foten (eh fortfarande svullen och gör ont) samt ligger på ett underskott, fuck it ska inte behöva förklara mig själv, jag är nöjd med gårdagens löpning som avslutades med 40 (!) min mage, booom! Skulle egentligen kört ben idag men det känns la lite sådär, trycker i mig glutamin, ta på mig alla mina ea-band, luktar på tigerbalsam samt kollar på rövbilder, allt för att döda sjukdomen och öka motivationen, haha! Lite questbars också kanske heeeeheeee

Var förövrigt och fixade fransarna hos bästa roea på salong beauty corner i onsdags, jag bestämde mig för att ta korta fransar då jag svettas som en gris (vafan, äter ju mitt eget svett liksom) och vill ändå att de ska hålla. Palla vara utan, ser kaos ut! Vi färgade även (vi och vi, låg bra där) mina ögonbryn samt formade dem, supernöjd! Dock inget jag kan visa då jag fortfarande är mobillös men nu har jag ÄNTLIGEN synliga, fylliga och snyggt formade ögonbryn – hejdå glesiga, vita och alla tomma hårsäckar typ, haha! 

Nä nu ska jag dricka celsius och dunka musik, eller aa sean kingston med fire burning (har 9 låtar på min ipod) och tagga inför ett benpass som förhoppningsvis blir av, aaaaaah! Måste köpa nytt proteinpulver med, hallå överdosera’n, käkar typ 1/5 påse isolate och casein från black line/dag, hallååååååå! Ajah, ciao

100% fitness, på riktigt asså

- 2014-08-09 -

Förstår inte hela den här ”låt din smoothie rinna över glaset, ta sedan en bild och publicera de på instagram”-trenden? Ser fett kletigt ut, man förlorar mat, måste städa upp allt och aa, bara en tanke. Står på crossen och har kört i 47 av 60 min YES och nu börjar även desperate housewifes YES (ingen kille kommer någonsin att förstå denna lycka). Har ingen mobil i dagsläget (den dog svettdöden och råkade krossas) så det enda jag äger är en gammal ipod med sean kingston, jag kan inte kommunicera med någon, instagramma/blogga eller FINNAS TILL! ”Åh, skönt ändå” får jag ständigt höra, SKÖNT? Förstår inte varför det skulle vara skönt att vara utan sin mobil? Lika skönt som att skjuta sin egen mat och att bo i en hydda liksom. Hade min cheatday i torsdags istället för idag, dör av sugenhet (?) när jag ser alla trycka i sig as fet skitmat men jag måste säga att det inte var så gott med max, godis osv ändå, bara det att man glömmer bort det och dagen efter och typ ”mmm skulle vara gott med max”, haha kaos! Idag åt jag istället min standard frulle, havregrynsgröt, valnötter, casein och isolate BOOOM, hur festligt som helst och NU SKA JAG HALSA 500G KVARG, WOHOOO, nä men mycket lättare att lägga hela jävla burken i en shaker, tillsätta vatten + funlight och klunka hela – blir gott asså! Mvh tjejen som känner sig 100% fitness idag (…och är 100% fitness, hallå, det är lördag och jag äter cleant?) 

 

Här skulle en bild vara, om jag hade haft en mobil…

 

Svar på frågestund del 1

- 2014-08-04 -

Vad får dig att vilja nå upp till ditt dröm kropp eller ideal så mycket att du väljer att äta torr kyckling som smakar mask? Varför då inte käka den saftig förstår inte detta är detta ett sätt att tycka synd om sig själv eller?

Eh, för det första så driver jag jäääääkligt mycket i mina inlägg. Jag gör vad som krävs för att uppfylla mina mål (fett jobbigt att inte kunna äta godis varje dag men det är mitt val). Självfallet fuskar jag ibland (hehe) då även jag är questbar-besatt, älskar bröd och dör för jordnötssmör men har ett upplägg som kommer att ta mig till MIN dröm-kropp. Hade gärna ätit go jävla kyckling men tycker den smakar skit när jag gör den i ugnen, ge mig 10 blogg-år till så anställer jag en kyckling-expert som kock. Tycker synd om mig själv? Nä.

Hur vet du vad du ska äta för att se ut som du gör? Jag tränar regelbundet men har ingen stor kunskap av vad och hur mycket jag ska äta av saker och ting, är det något du skulle kunna hjälpa mig med? Otroligt bra blogg förresten

Jag är utbildad personlig tränare och har (utan att skryta, haha) stor kunskap gällande kost, har testat olika metoder själv och slutligen valt ett sätt som passar mig. Vissa kör cleant hela tiden, inget för mig då jag är en GODISGRIS delux så en cheatday/v passar utmärkt! Det är svårt om man inte har koll på kcal, protein/kolhydrat och fett fördelningen samt hur mycket man ska få i sig/dag. Jag satsar på kolhydrater vid frukost, lunch och direkt efter träning, äter mycket protein men glömmer inte heller fettet (många som gör fel här), dock beror det ju helt och hållet på vad du har för mål. Självfallet, maila mig: ellinor.ebsworth@live.se, sedan finns det även en grym app: ”lifesum” som hjälper dig att hålla koll på ditt intag.

Hej! Jag har lite problem att gå upp i vikt och lägga på mig muskler. Jag känner att jag är starkare men ser ingen skillnad. På dom mesta övningarna gör jag 4-5 set och 8-10 reps. Hur ska jag göra för att få synliga muskler? :)

Skillnad på att vara stark och ha synliga muskler. Självfallet kan du ha bägge delarna men vanligtvis brukar det vara att vara deffad (ha låg fett%) vilket resulterar i att alla muskler träder fram. Målet kanske är att bygga muskler? Ja men då är det bara att ligga på ett överskott (men ändå äta cleant för att inte lägga på sig onödigt med fett) och fortsätta att styrketräna. Det tar tid så ha tålamod!

Hur lägger du upp dina konditionspass? Intervaller/långdistans/blandat? Kanske att du kan dela med dig av dina konditionspass som du kör, om det är så att du har lagt upp några speciella pass för löpning/crosstrainer. :) Din blogg är super! :)

Kör morgoncardio 3 gånger/v. Då kör jag antingen crosstrainer, trappmaskin, intervaller eller kombinerar två utav dem (palla köra trappmaskin i 60 min liksom, haha). Idag körde jag tex. 30 min intervaller och 30 min cross (dog svettdöden). Långdistans kommer jag att börja köra ca 2 gånger i veckan (de dagar då jag ej har morgoncardio) och när min fot blir bättre. På crossen sätter jag alltid en lägsta nivå och höjer/sänker (aldrig under denna siffran) under hela passet, intervallerna är uppdelade i 4 min löpning och 2 min gång gånger 4 varv.

Hur lång är du och vad väger du? Roligaste träningsformen? Vad skulle du inte kunna leva utan? (person, sak)

Jag är 179 cm lång och väger ca 66 kg. Älskar mina benpass men även morgoncardio (haha cp jag vet). Om jag, för en gångs skull, inte ska skriva mat så skulle det vara min familj.

Oh, undrar också – tror du att man kan träna bort celluliter? Är smal men har fått celluliter det senaste året… Tycker att de börjat vika hädan, eller så inbillar jag mig/ser dem i rätt ljus. Har du någon erfarenhet, kanske inte egen (för du är perfekt!) men om du vet någon annan? 

Hallå, jag har en på rumpan, OMG! Haha, nä men helt seriöst, like i care? 90% av alla kvinnor har det! Celluliter uppkommer när man äter dålig mat samt har dålig blodcirkulation. Skippa sockret/dåligt fett säger jag bara, självfallet kan du äta det ibland men ta tag i kosten, sluta röka (om du gör det) och rör på dig! :)

Har du pojkvän nu eller har du haft pojkvän? :-)

Aldrig haft pojkvän (fin flicka, haha). Och nej, men snart ska han bli min ;)

1. Hur ofta i veckan styrketränar du och hur lång tid brukar varje pass ta ungefär? 3 dagar/vecka, 2 benpass och ett axelpass. De tre andra är konditionspass.
2. Vilka är dina favoritövningar för olika muskelgrupper? Kommer att lägga upp en video med dessa.
3. Anser du dig själv som stark? Nej, haha!
4. Hur länge har du styrketränat? Hmm i 2,5 år tror jag?
5. Vad anser du om vilodagar? VIKTIGA!
Diggar din blogg och så roligt att du börjat skriva fler inlägg med kortare mellanrum! Man blir alltid så taggad på träning när man läser dina inlägg :)

10013886_10152368042019833_4850268602756272573_n   10472757_10152368041774833_3624613152153380499_n   10424311_10152364117854833_5195322832276492529_n

TÄVLINGSDAGS!

- 2014-07-29 -

Missa inte min fett kungliga tävling i samarbete med budo & fitness + black madness på instagram @absworth där ni kan vinna 12 questbars i valfria smaker, en budo & fitness shaker, scitec whey-100 proteinpulver, koffeintabletter, vitamintabletter samt de nya six deuce tajtsen i valfri färg och storlek såklart! Hallå sommar liksom, glass-kilon delux, haha! Sjukt många sugna tjejer, delta du med! Självklart är paketet ihopsatt av kungen själv ;) All info om tävlingen hittar ni på min insta!

20140729-172308.jpg

FRÅGESTUND!

- 2014-07-29 -

Har fått många nya läsare, behållt mina nyfikna så tänkte liksom, då kör vi! Vad vill ni veta? ;)

20140729-124943.jpg

stats